Autosalon 

Beetster- Pavel Rak
 

      Když už jsem si pořídil klasického Brouka a potom i mikrobuse, zjistil jsem, že mi vlastně ještě chybí jedno auto do "broučí rodiny" - kabriolet. Musím se přiznat, že jsem ještě nikdy v životě v kabrioletu nejel a tak si toto "panenství" šetřím pro Beetstra vlastní konstrukce (samozřejmě jsem něco odkoukal z časopisů). Původně jsem mu říkal Speedster, ale nový název se mi zdá přesnější. Doufám, že všechny práce vyjdou na výbornou a že se s ním pochlubím  na Attacku.

 

To jsem takhle jednou listoval ve VW Scene a narazil jsem na tohle auto. Nepřemýšlel jsem moc dlouho a už jsem listoval v annonci. Koupit auto není problém, ale jak tu proměnu z vraku na babolap uskutečnit. No co, metodou pokusů a omylů se k výsledku nějak musím dostat.

    

  

Počáteční fázi - zakoupení vozidla mám zdárně za sebou. Opravdu výhodná cena ale nemusí být vždy opravdovou výhodou.
Výchozí materiál není nejlepší. Mexico 1980, kterému někdo vyměnil blatníky za staré, čímž mi udělal nesmírnou radost. Ovšem radost trvala jen do doby, když jsem je stejně vyhodil. Ale inspirace zůstala a nové blatníky jsou také samozřejmě s ležatými světly. 
I zevnitř je to hrozná popelnice. Shnilý spodek nevadí, stejně se musí vyztužit pevnějšími prahy. Samozřejmě i všechny špičky jsou na nic. Kromě dalších nevýhod je i elektrika vytrhaná.
Nové prahy jsou jak z tanku. Trochu jsem to přehnal (cca 10 kg jeden). Žádný učený ale z nebe nespadl. Po uřezání všech nadbytečných a rezavých plechů mám dost železa do šrotu.
No a tady jsou už dost dobře znatelné budoucí tvary.
Po hrubé kovařině přichází jemnější práce na dokončování některých částí.
Práce která rychle přibývá a je vidět je dobrá práce. Ale některé práce jak jsem zjistil, opravdu nesnáším - nekonečné broušení. Kdyby alespoň to auto nebylo tak kulatý. :-((
Už má konečně i blatníky. Docela mi bylo líto je rozřezat a trénovat jejich vytažení. Dokud není auto v laku, je třeba doladit základní tvary budoucí střechy.
Těsně po laku a začíná se strojit. Po třech letech přicházím na to, kolik mi vlastně chybí věcí.
Původní předpoklady termínů dokončení mi už asi dva roky nevycházejí, takže teď konečný - VW ATTACK 2002. 

 

Sejdeme se na Attacku! (doufám)