Doplík

Pavel Rak

Dlouho mi trvalo, než jsem se k němu dostal. Jak se říká, je třeba si nejdřív naběhnout, aby se člověk ubíral správným směrem. Vyzkoušel jsem všelijaké transportery, ale doplík prostě pořád chyběl. Až jednou. S přesvědčením, že už nechci auto, na kterém bych nechal ruce a roky času, jsem vybral auto pěkné, které na první pohled potřebuje jen lak a je "hotovo". Ale co si budeme povídat, najít auto víc jak pětatřicet let staré a v tak ideálním stavu prostě u nás najít nelze.



Tak takhle jsem ho koupil. Auto původně z Rakouska, původně s veškerou dokumentací původu a plně pojízdné. Než se dostalo ke mně, zmizely veškeré doklady, motor, některé další díly a klíče. A teď to horší - lak (podle slov zasvěcených ještě pěkný) obroušený až na plech a natřený základovkou štětcem! Černé fleky kytu, které můžete na obrázcích vidět ve většině případů schovávají rezavou díru.
Snímek 028.jpg Snímek 020.jpg Snímek 035.jpg P7120006.JPG
Skončila zima a bylo třeba obhlédnout v jakém je auto vlastně stavu. Jak se dalo očekávat, tak skvělé to zase nebylo. Auto je v relativně dobrém původním stavu, škoda jen, že ho nikdo a nikdy neudržoval. Pravděpodobně moc nejezdilo, ale nebyl nikdy stříkán podvozek ani dutiny. Pod místy pěknou původní barvou na podvozku se místy skrýval dost tenký plech.
P7060024.JPG P7120018.JPG P7120016.JPG P7120013.JPG
Jako vždy, jako bych to neznal. Jak se někde píchne do karosérie, začínají se znatelně zvětšovat díry.
P7060029.JPG P7120041.JPG P7160020.JPG P7120005.JPG
P7200035.JPG Snímek 031.jpg P7120024.JPG P7120035.JPG
Po vyspravení všech potřebných míst nastoupila parta brigádníků z flat4.org. Původní myšlenka na brigádníky, kteří pomohou zvrhnout auto na bok, se rychle změnila. V šesti lidech práce na očištění podvozku přecijenom rychleji ubývá, tak se auto zvrhlo několikrát na obě strany, bylo za pomoci několika brusek a vrtaček s drátěnými kotouči dokonale očištěno a pak už mi zbylo jen vzít pistoli a podvozek krásně začernit tlumexem.
P7200037.JPG DSC03372.JPG PICT0337.jpg P5300002.JPG
Kytování a broušení - asi nejnepříjemnější práce. Musím se přiznat, dost jsem to odflákl a znovu přitom proklínal bývalého majitele za obroušenou původní barvu.
P5300004.JPG P6060003.JPG P5300014.JPG P5300009.JPG
Když pominu drobné nerovnosti a školácké chyby lakýrníka samouka při prvním pokusu o nastříkání auta, je změna flekatého auta v "téměř hotové" docela příjemná.
P7050016.JPG P7050017.JPG P7050014.JPG P7050018.JPG
No a motor, další problém. Není problém motor rozebrat a sestavit, ale k dispozici s busovým blokem byl zrovna jen jednokanál 1300. Zatím prostě musí stačit.
P7050019.JPG P7050015.JPG P7060023.JPG P9280002.JPG
Tak a je to. Ještě nemám sajtny, ale na to mám celou zimu. Uvidíme se na Attacku 2005.
P9280001.JPG PA170007.JPG PA280007.JPG