Welcome to VW BROUK KLUB PRAHA
 Zaregistrujte se
HomePoslat článekNastaveníFórumPřipomínky
 
:: MENU ::
· Úvodní stránka
· O nás
· Z činnosti klubu
· Kalendář akcí
· Trocha historie
· VW Bus
· Technika
· Údržba brouka
· Fórum Flat4.org
· Galerie
· Odkazy
· FAQ

:: Moduly ::
· Domů
· Připomínky
· Zaslat článek

 
jak na to: nastavení ventilové vůle
Publikováno: Pátek, 30.12. 2005 - 11:46:19
Témata: údržba
údržbaNastavování ventilové vůle by měla být pravidelná činnost každého broukaře. Pro méně znalé či začínající se jistě bude hodit jednoduchý návod.

Mezi dříkem ventilu a vahadlem musí být stále potřebná vůle. Příliš malá nebo příliš velká ventilová vůle způsobuje negativní důsledky. Změní se rozvodové úhly, horší se komprese, snižuje se výkon motoru, běh motoru je nepravidelný. V extrémní situaci se vytloukají ventilová sedla, případně se vypalují.
  • z důvodu tepelné roztažnosti jednotlivých dílů motoru jsou vůle ventilu závislé na provozní teplotě,
  • ventilová vůle se nastavuje u chladného motoru,
  • ventilová vůle se kontroluje každých 10.000 kilometrů a v případě potřeby seřizuje. Požadovaná hodnota pro všechny modely Brouka je u sacích i výfukových ventilů 0,15 mm. Postup nastavování:
  • zvednout zadní část vozidla,
  • odehnout třmen víka ventilů šroubovákem a sejmout víko,
  • seřizování ventilových vůlí následuje v pořadí 1. - 2. - 3. - 4. válec. 1. válec je ve směru jízdy vpředu vpravo. Značení se nalézá na krycím plechu motoru vedle otvoru pro svíčky,
  • ventily nastavujeme, když jsou písty v horní úvrati. V této pozici jsou oba ventily zavřené.

    Postup pro 1. válec:
  • Řemenicí otáčíme tak, aby se ryska na řemenici označující horní úvrať kryla s dělící spárou obou polovin bloku motoru. Současně musí hrot palce rozdělovače směřovat na rysku v těle rozdělovače. V této pozici můžeme seřizovat vůli ventilů 1. válce.
  • mezi vahadlo a dřík ventilu vsuneme měrku (0,15 mm). Jestliže je vůle ventilu příliš velká, nebo příliš malá, je třeba povolit pojistnou matici (SW 13) a otáčením stavěcím šroubem šroubovákem vůli nastavit. Ventily jsou nastaveny správně, pokud lze měrkou mezi vahadlem a ventilem těsně pohybovat,
  • při pevném držení stavěcího šroubu dotáhneme pojistnou matici,
  • po pevném utažení pojistné matice vůle ventilů ještě jednou měrkou zkontrolujeme,
  • ventily dalších válců se nastavují po nastavení příslušných pístů do horní úvratě otáčením klikovou hřídelí. Seřizování usnadní, když si na tělo rozdělovače jehlou vyznačíme příslušné pozice palce,
  • ventilové vůle dalších válců se nastavují vždy po otočení palce rozdělovače o 90° vlevo (klikovou hřídelí otáčíme vpravo) na příslušnou značku,
  • víko ventilů vymýt benzínem, nasadit nové těsnění a víko zajistit třmenem,
    po zkušební jízdě zkontrolovat těsnost ventilového víka.
    použitá literatura: VW Käfer, So vird´s gemacht, H. R. Etzold

  •  
    :: Související odkazy ::
    · Více o tématu údržba
    · Další články od autora admin


    Nejčtenější článek na téma údržba:
    motor


    :: Hodnocení článku ::
    Průměrné hodnocení: 4.83
    Účastníků: 6

    Výborný

    Zvolte počet hvězdiček:

    Výborný
    Velmi dobré
    Dobré
    Povedený
    Špatné


    :: Možnosti ::

     Vytisknout článek Vytisknout článek


    :: Poslat článek :: Nastavení :: Fórum :: Připomínky

    napi¹tì adminovi Jan Paul
    napi¹te pøedsedovi Ale¹ Blaha
    Web pohání Copyright © Redakční systém UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena.
    Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.06 sekund