VW BROUK KLUB PRAHA

Složení zadního náboje
Publikováno: Pondělí, 31.07. 2006 - 09:03:35
Téma: údržba


Kdo máte brouka s výkyvnou zadní nápravou (pendelachse, všechny modely kromě automatic, 1302 a 1303), tak jste se už pravděpodobně setkali s netěsností zadního náboje, jejímž důsledkem jsou zaolejované brzdy. Řešením je velmi jednoduchá oprava, kterou bychom rádi začátečníkům přiblížili (věřím, že pokročilí se nebudou pohoršovat).

U výkyvné konstrukce zadní nápravy je mazání ložisek řešeno společnou olejovou náplní s převodovkou. Olej může volně přetékat trubkou mezi nábojem a převodovkou. Na straně převodovky je trubka výkyvně uložena v rozvodovce a překryta pružnou manžetou. Na straně kola je pevně uložena v tělese náboje. To, co ale teď zajímá nás, je patrné z obrázku:

Jednotlivé součástky jsou zobrazeny zleva v pořadí, v jakém se demontují. Špatná zpráva je, že velmi často je nejproblematičtější právě poslední součástka. Dobrá zpráva je, že není problém všechny potřebné součástky koupit. Jsou dostupné samostatně i v sadách. Běžné sady obsahující součástky zobrazené od gufera (včetně) vpravo jsou v ceně do 100 Kč. Nejčastější příčinou úniku jsou pryžové těsnící kroužky (zprava 1. a 4. pozice), které jsou zpravidla i nejlevnější. Naopak při jejich montáži v nesprávném pořadí vznikají nejčastější chyby.
Záleží ale jen na Vás, jestli budete postupně vyměňovat jednotlivé součástky tak, jak budou vypovídat službu, nebo je raději vyměníte všechny najednou. Je třeba dobře zvážit jejich stav, včetně kvality nových.
Nemohu si ale odpustit poněkud alibistickou větu na závěr – nesprávná montáž, včetně přidružených prací (čištění, seřízení), zhodnocení stavu dalších souvisejících součástek (ložiska aj.), může způsobit vážné omezení účinku brzd, jehož následky asi nemusím popisovat.

Pavel Rak





Tento článek si můžete přečíst na webu VW BROUK KLUB PRAHA
http://www.vwbroukklub.cz/nuke

Tento článek najdete na adrese:
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules.php?name=News&file=article&sid=30