Přední náprava - bubnová brzda
1- brzdový štít, 2- brzdová čelist, 3- brzdové obložení, 4-
vratná pružina, 5- brzdový válec, 6- záchytné pero s čepem a podložkou,
7- seřizovací matice, 8- hřídel kola
|
 |
Přední náprava - kotoučová brzda
1- brzdová destička, 2- opěrná pružina, 3- brzdový kotouč, 4-
jistící čep, 5- brzdová hadice, 6- náhon tachometru, 7- kryt náboje
|
 |
Zadní náprava
1- brzdová čelist, 2- brzdový válec, 3- vratná pružina, 4- páka
ruční brzdy, 5- seřizovací matice
|
 |
Seřizování vzdálenosti brzdových čelistí od brzdového
bubnu
V případě, že brzdový pedál zabírá hodně nízko u podlahy, je
nejvyšší čas seřídit brzdy. U Brouka i u Transporteru se seřizování
provádí otáčením ozubené matice otvorem v brzdovém štítu.
|
 |
Ozubená matice je našroubována na opěrném trnu, který
je fixován proti otáčení výřezem, do kterého zapadá plech brzdové
čelisti. Otáčením seřizovací matice ve směru hodinových ručiček
(v pohledu od seřizované čelisti), se vysunuje opěrný čep a dochází
k přibližování čelisti k brzdovému bubnu. Seřizování provádíme
samozřejmě s nasazeným bubnem. Maticí otáčíme tak dlouho, dokud se
brzdová čelist nezačne slabě otírat o brzdový buben. |
 |
Seřizování ruční brzdy provádíme zkracováním brzdových
lanek utahováním matic u páky ruční brzdy. (na obrázku mezi pozicemi
5 a 6) |
 |