Brzdy

 

Přední náprava - bubnová brzda

1- brzdový štít, 2- brzdová čelist, 3- brzdové obložení, 4- vratná pružina, 5- brzdový válec, 6- záchytné pero s čepem a podložkou, 7- seřizovací matice, 8- hřídel kola

Přední náprava - kotoučová brzda

1- brzdová destička, 2- opěrná pružina, 3- brzdový kotouč, 4- jistící čep, 5- brzdová hadice, 6- náhon tachometru, 7- kryt náboje

Zadní náprava

1- brzdová čelist, 2- brzdový válec, 3- vratná pružina, 4- páka ruční brzdy, 5- seřizovací matice

Seřizování vzdálenosti brzdových čelistí od brzdového bubnu

V případě, že brzdový pedál zabírá hodně nízko u podlahy, je nejvyšší čas seřídit brzdy. U Brouka i u Transporteru se seřizování provádí otáčením ozubené matice otvorem v brzdovém štítu.

Ozubená matice je našroubována na opěrném trnu, který je fixován proti otáčení výřezem, do kterého zapadá plech brzdové čelisti. Otáčením seřizovací matice ve směru hodinových ručiček (v pohledu od seřizované čelisti), se vysunuje opěrný čep a dochází k přibližování čelisti k brzdovému bubnu. Seřizování provádíme samozřejmě s nasazeným bubnem. Maticí otáčíme tak dlouho, dokud se brzdová čelist nezačne slabě otírat o brzdový buben.
Seřizování ruční brzdy provádíme zkracováním brzdových lanek utahováním matic u páky ruční brzdy. (na obrázku mezi pozicemi 5 a 6)

použité obrázky jsou z publikace Dieter Korp - Jetzt helfe ich mir selbst - VW Kafer ab august 69