1- palec rozdělovače, 2- hřídel rozdělovače, 3- vačka,
4- kontakty přerušovače, 5- třecí segment vahadla, 6- vahadlo
kontaktu přerušovače, 7- pružina vahadla, 8- čep vahadla, 9-
konektor, 10- podtlakový regulátor, 11- nátrubek pro přívodní
hadici, 12- táhlo podtlakového regulátoru, 13- kondenzátor |
 |
V případě že víme, že nedošel benzín v nádrži a
tedy závada bude někde v motoru, je třeba zjistit, zda je funkční
zapalování. To můžeme zjistit například jako na obrázku vpravo vytažením
kabelu od cívky z víčka rozdělovače a pak už jen koukat co to dělá,
když někdo druhý startuje. |
 |
Pokud dojde k výměně přerušovače, nebo celého rozdělovače,
je třeba nejprve seřídit vůli mezi kontakty-3 (odtrh). Třecí segment
vahadla (2) je nutné nastavit na vyšší z míst na vačce (1). Potom
povolit upevňovací šroub přerušovače, druhým šroubovákem nastavit
vůli mezi kontakty na 0,4mm a upevňovací šroub znovu dotáhnout. |
 |
Potom následuje nastavení základního předstihu. Pro většinu
brouků je základní nastavení 7,5 stupně před horní úvratí. |
 |
Po nastavení řemenice podle minulého obrázku připojíme
zkoušečku (žárovku) na drátek od kondenzátoru (šipka vlevo) a na +,
třeba od cívky (šipka nahoře). Povolíme jistící šroub objímky a
otáčíme celým rozdělovačem. Otáčení přerušíme v okamžiku, kdy
dojde ke zhasnutí zkoušečky. Nastavení je třeba vyzkoušet otáčením
řemenice, případně poté provést konečné korekce. |
 |
Zapojení kabelů k zapalovacím svíčkám by
mělo vypadat takto: |
 |
 |