Rozdělovač

 

1- palec rozdělovače, 2- hřídel rozdělovače, 3- vačka, 4- kontakty přerušovače, 5- třecí segment vahadla, 6- vahadlo kontaktu přerušovače, 7- pružina vahadla, 8- čep vahadla, 9- konektor, 10- podtlakový regulátor, 11- nátrubek pro přívodní hadici, 12- táhlo podtlakového regulátoru, 13- kondenzátor
V případě že víme, že nedošel benzín v nádrži a tedy závada bude někde v motoru, je třeba zjistit, zda je funkční zapalování. To můžeme zjistit například jako na obrázku vpravo vytažením kabelu od cívky z víčka rozdělovače a pak už jen koukat co to dělá, když někdo druhý startuje.
Pokud dojde k výměně přerušovače, nebo celého rozdělovače, je třeba nejprve seřídit vůli mezi kontakty-3 (odtrh). Třecí segment vahadla (2) je nutné nastavit na vyšší z míst na vačce (1). Potom povolit upevňovací šroub přerušovače, druhým šroubovákem nastavit vůli mezi kontakty na 0,4mm a upevňovací šroub znovu dotáhnout.
Potom následuje nastavení základního předstihu. Pro většinu brouků je základní nastavení 7,5 stupně před horní úvratí.
Po nastavení řemenice podle minulého obrázku připojíme zkoušečku (žárovku) na drátek od kondenzátoru (šipka vlevo) a na +, třeba od cívky (šipka nahoře). Povolíme jistící šroub objímky a otáčíme celým rozdělovačem. Otáčení přerušíme v okamžiku, kdy dojde ke zhasnutí zkoušečky. Nastavení je třeba vyzkoušet otáčením řemenice, případně poté provést konečné korekce.
Zapojení kabelů k zapalovacím svíčkám by mělo vypadat takto:

použité obrázky jsou z publikace Dieter Korp - Jetzt helfe ich mir selbst - VW Kafer ab august 69